گروه کوهنوردی آوا
گزارش صعود به قلل ایران

اطلاعیه / قابل توجه مسئولین بخش های جستجو و نجات استان‌ها انعقاد تفاهم نامه همکاری فدراسیون با سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر واژه کوهستان یا قبرستان: شاهوار ۱۷.۱۲.۹۷ یخ نوردی دره هملون ۲۸.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ گاوبینی ۲۱.۱۰.۹۷ نجفدر به هاره قسمت سوم تصاویر نجفدر به هاره قسمت دوم تصاویر نجفدر به هاره قله برج ۱۰.۶.۹۷ تصاویر قله پاشوره ۲۲.۴.۹۷ دوره نجات فنی دهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمالی تهران برگزار شد خط الراس ریزان.پرسون.اندار.۹۷۰۳۰۱۸ مصوبات نهمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران: دهمین شماره گاهنامه «صعود» منتشر شد مصوبات هشتمین جلسه کمیسیون ایمنی ارتفاعات شمال تهران

ولادت حضرت صاحب العصر والزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بر همگان تبریک و تهنیت باد.

بالی در آسمان نگاهت به ما بده

امشب به سنگ فرش دلم ردپا بده

دست خودم که نیست، شب جمعه آمده
اصلا مرا بگیر و به من کربلا بده

{صلوات و درود خالصانه ما بر خاندان عصمت و طهارت، باعث پاكي و نيكويي سرشت، مايه تزكيت و طهارت نفوس و عامل بخشش و پوشش گناهان ما مي‌گردد}

ذكر صلوات،  از جامع‌ترين اذكار و اوراد است. در قرآن كريم آمده است: إن الله وَ مَلائِكَتَه يصلّون علي النّبي يا أيها الذين آمنوا صلّوا عليه و سلّموا تسليماً؛ همانا خداوند و ملائكه بر پيامبر صلوات و درود مي‌فرستند؛ اي ايمان‌آورندگان، شما نيز بر او درود و سلامتي مستمر به گونه‌اي عالي بفرستيد.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 12 تير 1391

دربند بند یخچال آموزش سنگ نوردی 9/4/91

سرپرست : نادر نوا

عکاس : علی عسگری

با تشکر بسیار ویژه از دوستان بسیار عزیزمان  آقایان نادر نوا ، احسان سبزه ای ، مهدی معدنی و رسول حسن زاده که در امر آموزش بر ما منت نهاده وقبول زحمت کردند. انشالله که همیشه تندرست و سلامت باشید.

نادر نوا و احسان سبزه ایی

مهدی معدنی

:: موضوعات مرتبط: بهار 91، تابستان 91، ،

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : شنبه 10 تير 1386

اهار به توچال 26/3/91

سرپرست:علی ذکایی

عکاس:علی عسگری

ساعت 30/4 حرکت از میدان ناز آباد و ساعت 6 صبح به روستای آهار رسیدیم.و از مسیر کنار رودخانه شروع به حرکت کردیم.متاسفانه در بین راه به دلیل زمین خوردن یکی از همنوردان و آسیبی که دید مجبور شدیم از صعود به قله صرف نظر کرده و برگردیم. البته این رسم کوهنوردی که همه برای یکی و یکی برای همه...به امید صعودهای زیبای در کنار هم.انشالله...

برای سلامتی همه دوستان و کوهنوردان صلوات.

برای دیدن بقیه عکسها به آدرس زیر مراجعه کنید.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 29 خرداد 1391

گزارش:خانم عرب گل

تعداد همنوردان:9 نفر

هزینه :سه روز با پذیرایی برای هر نفر چهل هزار تومان

امکانات برای خرید دربالای پنبه کار و کنار دریاچه موجود می باشد وامکان تماس با موبایل در طول مسیر میسر می باشد.

همواره از كوه و از بزرگاني كه در گذشته به تحول و فكر نو مي انديشيدند الهام گرفتیم و در اين ميدان به پيش رفتیم ، از چشمه هاي كوه الهام گرفتیم و آموختیم كه هرگاه اين چشمه ها را كور كنند و يابا سنگ و ماسه از جوشش آن جلوگيري كنند از نقطه ي ديگر به جوش مي آيد و هر وقت آن را گل آلود كنند و آبش را بيالايند با روند حركت خود دوباره پاك و زلال مي شود

حرکت گروه آوا به سمت گوهر دردانه ی استان لرستان " دریاچه گهر"

مروارید درخشان و نیلگون در دل صدف سبزینه ی کوهستان د ر شهر درود. راس ساعت 7 بعد از ظهرسوار قطار شدیم تا کوله کشی در مسافت 20 کیلومتر را تجربه کنیم . ساعت 3 بامداد به شهر درود رسیدیم و مسافتی را با ماشین طی کردیم.پاکیزگی هوا ,چشم انداز آسمان را دو چندان کرده بود. ساعت 3 بامداد به شهر درود رسیدیم.انگار خدا آسمان را ستاره باران کرده بود.دامن پر چین و شکن شب پر از پولکهای نقره ای شده بود.هر از گاهی عبورشهاب سنگی منظره ی شب را رویایی می کرد.کوه پیمایی ساعت 6 صبح شروع شد.مسیری که باید طی میشد همانند نواری طلایی , در چمن گونه ی کوهها امتداد می یافت و به هر طرف که چشم می دوختیم فقط مخمل ناز چمنها که با نگینهای زرد وحشی مزین شده بود ,جلوه گری می کردند.عطر پونه های وحشی , نغمه ی دلنواز رودخانه و وزش نسیم , آدمی را سر مست می کرد.میانه ی روز به دره ی نگاه رسیدیم , نامی که واقعا برازنده ی این نقطه است .چون این دره همانند چشمان زیبایی و جادویی کوهنوردان را نظاره می کند و با نگاه فریبنده اش , همه را محسور جاذبه اش می کند.و پس از دره نگاه , منطقه پنبه کار خودی نشان داد. توقف کنار چشمه و استراحتی کوتاه و آب بازی بچه ها در کنار آب خنک چشمه گرمای هوا را کاسته اما حرارت و عشق رسیدن به دریاچه گهر را دلمان مضاعف میکرد.پس از رسیدن به تپه ی " خدا قوت ",طی پشت سر گذاشتن مسافت 20 کیلو متر ,دریاچه گهر در برابر چشمانمان جلوه گری کرد.چادر های مسافرتی رنگی که در کنار هم برپا شده بود,ساحل دریاچه را بی نهایت زیبا کرده بود.در هر طرف افراد بومی استان لرستان و گروههای محلی با تشکیل حلقه های منظم ,مشغول رقص و پایکوبی بودند. چادرها را روی تپه ی بلندی که به دریاچه مشرف بود برپا کردیم.پس از استقرار در چادرها به تماشای دریاچه پرداختیم .دریاچه را اینطور می توانم توصیف کنم که:

نقاش خلقت ,با انگشتان هنرمندش ,دریاچه را کبود ,آبی و نیلی نقش زده بود.شبی بیاد ماندنی در سواحل دریاچه گهر,آواز موسیقی سنتی ,حلقه های رقصنده که نشان از اتحاد قبایل سنتی بود و هاله های آتش در سیاهی شب ,همگی نشان از صفا و صمیمیت و لذت میان مسافران و توریستها بود.

واقعا ظلمی که به این حیوانات میشه که مجبورند چندین بار این مسیر سخت و طولانی رو طی کنند.بعد هم این طور خسته...

مسیر زیبا به طرف دریاچه گهر از بالای پنبه کار

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 19 خرداد 1386

آبشار خور و قله گندم چال 5/3/91

سرپرست : امیر مهدی کیا

عکاس : خانم قتحی

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 7 خرداد 1391

کلاس یخ وبرف 22/2/91

با تشکر و سپاس فراوان از استاد عزیز و پیشکسوت جامعه کوهنوردی محمود نظریان که درتمام امور ما را راهنمایی و کمک می نمایند و به جرات میتوان گفت که کوهنوردی در جنوب تهران مدیون زحمات بی دریغ ایشان می باشد. اجرکم عندالله.

برای سلامتی ایشان و خانواده شان و تمام پیشکسوتان ورزش کوهنوردی صلوات

سرپرست:آقای رحمان رفیقی

عکاس: آقایان علی عسگری و حسن شادفر

منطقه :فشم ،حسن در

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391

جعفر ناصری ، کوهنوردی که بر فراز قله ماناسلو ایستاد و بر بلندای هیمالیا پرکشید.

روحش شاد یادش گرامی،کوهنوردی که بر فراز قله ماناسلو ایستاد و بر بلندای هیمالیا پرکشید.ضایعه دردناک را به خانواده آن مرحوم و همه جامعه کوهنوردی تسلیت عرض می نماییم.

بنا بر گزارش رسیده: "امید آمحمدی" یکی از 3 کوه‌نورد ایرانی که به صورت مستقل در صعود اخیر به "ماناسلو" حضور داشته است، پس از بازگشت به کمپ اصلی این قله، طی تماسی از بروز حادثه‌ برای همنورد خود "جعفر ناصری" خبر داد.

وی اظهار داشت: روز پنج‌شنبه 21 اردیبهشت، براساس پیش‌بینی هوای مناسب اقدام به صعود قله نمودیم و در ساعت 18 موفق به صعود قله شدیم؛ اما در مسیر بازگشت که در شرایط تاریکی شب، دید کم و هوای دگرگون‌شده و نامساعد انجام گرفت، متأسفانه "جعفر ناصری" به صورت ناگهانی در شیبی تند سقوط کرد و جست‌وجوهای اولیه‌ی ما در منطقه‌ی سقوط بی نتیجه ماند.

وی تصریح کرد: ما به دلیل دید کم و شرایط نامساعد جوی مجبور به بیواک (شب‌مانی) در حدود ارتفاع 8000 متری شدیم.

"امید آمحمدی" با اشاره به این‌که به دلیل تمام شدن شارژ تلفن‌های ماهواره‌ای امکان تماس فراهم نبود، روز بعد نیز به جست‌وجو ادامه دادیم که بازهم بی‌نتیجه بود و در نهایت تصمیم به بازگشت گرفتیم. ضمن این‌که در ارتفاع 7500 با یک تیم مشترک ایتالیایی و کانادایی برخورد کردیم که به سمت قله در حرکت بود و به آنها موضوع حادثه و مختصات محل سقوط را ارائه کردیم.

وی و دیگر همنوردش "حسین صالحی" دیشب را در کمپ 3 به ارتفاع 7300 متری سپری می‌کنند و حوالی ظهر امروز به کمپ اصلی بازگشته‌اند.

"امید آمحمدی" در مورد خبر ارسالی تیم مشترک ایتالیا و کانادا که دو نفر از آنان نیز موفق به صعود قله "ماناسلو" شدند؛ افزود: سایر نفرات این تیم مشترک بر اساس مختصات ارائه شده، ضمن فرود تا بخشی از مسیر سقوط و جست و جوی محل؛ متأسفانه اثری از فرد حادثه دیده مشاهده نکردند. ضمن این که بر اساس ارتباط برقرار شده با شرکت نپالی طرف قرارداد؛ هم اکنون به دلیل ارتفاع بروز حادثه و شرایط نامساعد جوی؛ امکان جست و جوی هوایی و یا از طریق شرپاها وجود ندارد.

"جعفرناصری" متولد 1356 و اهل تهران بوده و در کارنامه‌ی خود صعود به قله "موستاق آتا" به صورت مستقل و صعود به قله ی "نان" در قالب تیم هیئت استان تهران را داشته است.

شادی روحش صلوات

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : یک شنبه 24 ارديبهشت 1391

قله كركوه 15/2/91

سرپرست : آقای رحمان رفیقی

عکاس : خانم فتحی

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1391

زنده باد «عظیم»... زنده باد «ایران»

17 اردیبهشت 91...«آناپورنا» صعود شد!

"عظیم قیچی ساز" هیمالیا نورد شایسته تبریزی بر فراز قله‌ی ۸۰۹۱ متری «آناپورنا» ایستاد

این صعود افتخارآمیز را به عظیم و خانواده‌ی گرامی‌ وی و جامعه کوهنوردی کشور و تمامی هموطنان ایرانی صمیمانه تبریک گفته و آرزوی بازگشتی ایمن و سلامت را برای ایشان داریم.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : دو شنبه 18 ارديبهشت 1391

دربند بند یخچال 25/1/91

عکاس: علی عسگری

تقویم ورزشی بهار 91

محل حركت گروه : هر جمعه از ضلع شمالي ميدان نازي آباد (بازار دوم)

رديف
دشت هويج
26/3/91
آهار به قله توچال

داشتن كارت بيمه ورزشي سال 91 را جهت شركت در برنامه ها براي تمامي اعضاي الزامي مي داند.
جهت اخذ بيمه نامه ورزشي باهمراه داشتن كپي شناسنامه،كپي كارت ملي ويك قطعه عكس 4*3
 تاپايان فروردين به آقاي رحمان رفيقي مراجعه نمايند.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1386

سرپرست : آقای رحمان رفیقی

عکاس : خانم فتحی و امیر

روابط عمومی گروه آوا

سلام خدمت همنوردان و بینندگان عزیز. جهت دیدن گزارش برنامه های قبلی به آدرس زیر مراجعه نمایید. انشالله گزارش برنامه های سال 1391 در این وبلاگ ارایه خواهد شد. باتشکر از همه دوستانی که در این امر ما را یاری می نمایند.

حتما مطالب آموزشی وبلاگ زیر را مطالعه فرمایید.

نویسنده : روابط عموی گروه آوا تاریخ : جمعه 8 ارديبهشت 1386

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به گروه کوهنوردی آوا مي باشد.